Thursday, June 06, 2013

kunstproject met kinderen

Zoals ik al eerder schreef ben ik bezig met een kunstproject met kinderen. Op verzoek van het bestuur van "Kunst Weekend Kloosterzande". Een hele klus om zo'n 300 kinderen zichzelf op karton te laten maken. Vorige week hebben we de klassen 3 tot en met 7 opgestart en deze week zijn we aan de slag gegaan met de kleuters van de beide basisscholen van het dorp, die volgend jaar samen gaan als één basisschool. Voor de goeie orde, we betekent Nadja en ik. We vormen een goed duo, vullen elkaar prima aan en beiden kennen we heel wat kinderen ieder van een andere school.
Het opstarten van de groepen met oudere kinderen verloopt anders dan het werken met de kleuters natuurlijk. Alle ruimte op de vloer werd gebruikt en zo gingen we hing stap springend door de verschillende ruimtes en door verschillende groepen. De vloeren moesten nadien ook flink gepoetst worden. Assepoester was er niets bij.
Een paar juffen vonden het wat chaotisch en overzagen het geheel nog niet. Nu ze ons bezig gezien hebben bij en met de kleuters krijgen ze meer zicht op de zaak en zijn ze onder de indruk van het resultaat. De achtergronden van de kartonnen nemen Nadja en ik bij de kleuters zelf onder handen, de groteren moeten het zelf gaan vullen met dingen die bij hen past.


 



Bovenstaande foto's zijn allemaal bij de kleuters gemaakt! De jongste kinderen van school zijn geweldig goed aan het werk geweest. Rustig werd er steeds gewerkt. Ieder bedacht wat hij aan wilde hebben of hij (m/v) dat nu wel of niet aan had. We zijn trots op de kinderen, Nadja en ik.

1 comment:

Roosnans said...

Ik vind ze prachtig!!! Super!!M