Monday, May 27, 2013

van hot naar her...

De afgelopen week gingen heel wat dagen van hot naar her. Wel gezellig, maar ook wat druk en zo nam ik geen tijd om een blogje te schrijven. Nee, liever ging ik 's avonds nog een rondje wandelen binnen en buitendijks wat altijd mooie kleuren en vergezichten oplevert.
Begrijp me niet verkeerd, het was niet de hele tijd druk hoor. Pinksterzondag brachten we gezellig bij Eline of vooral met Eline door in Amsterdam. Met zijn viertjes bezochten we Artis terwijl manlief een vriend bezocht die nog iets verder weg woont. Maandag verliep rustig en ook de dinsdag verliep aardig "smooth". De enige minpuntjes van de dag waren dat ik Bram op moest halen van school doordat hij knallende koppijn had en dat ik Jaspers maagsonde moest vervangen omdat deze lek was. Geen punt dat laatste, maar dat betekende op donderdag niet alleen een begrafenis aan de andere kant van de schelde, maar ook een bezoekje aan het UZ in Gent om een reserve sonde op te halen. Zo zag ik dat het oude kinderziekenhuis, waar Jasper toch heel wat dagen gelegen heeft afgebroken wordt. Het kinderziekenhuis is sinds een paar jaar gevestigd in een nieuw, vrolijk gebouw. Stukken beter dan het afgeschreven gebouw met enkel glas waar de wind lekker doorheen wapperde in de winter.
Ergens vorige week maakten mijn werkgroepsleden "reünie" en ik de uitnodigingen verzend klaar.  Een gezellig karweitje: vouwen; enveloppen vullen; stickeren en sorteren. Ach alles wordt melig als je de juiste mensen om je heen hebt. De reünie die we organiseren met teamleden van "ons" schooltje vindt plaats omdat onze openbare school samen gaat met de veel grotere r.k. basisschool. Samen gaan ze verder als een school met een openbare basis. Een goede reden om 35 jaar oud leerlingen, oud personeel, overblijfmoeders, ouderraadsleden en medezeggenschapsleden op te sporen en te verzamen op 14 september aanstaande. Dat wordt vast een gezellige bende. 








Natuurlijk heb ik meerdere projectjes waar ik me met bezig houd. Zo werd ik als deelnemer aan het Kunst Weekend Kloosterzande gevraagd of ik een kunstproject zou willen doen met alle basisschoolleerlingen van het dorp. Thema: Verbroedering. Dat had de directeur van school alvast voorgesteld. Natuurlijk doe ik dat! Kunst en kinderen, twee dingen die bij me passen. Nadja, van huis uit een basisschooljuf en enthousiast knutselaar is mijn teamlid in deze. De directeur van de scholen ken ik al jaren door mijn jarenlange vrijwilligersacties op school en hij vind het fijn dat ik mee doe. Het regelt lekker makkelijk wanneer je elkaar kent.
Mijn eerste ingeving bij het "samen" gaan we uitvoeren. Nadja en ik sneden daarvoor twee ochtenden karton in stukken. Gelukkig hebben ze bij haar thuis een bouwbedrijf en veel karton van de Velux dakramen.
Vanmiddag gaan we met de eerste groepen aan de slag. Ik heb er zin in. Hoe zouden ze ons idee ontvangen? Hoe zouden ze het gaan uitvoeren? Hoe zal het straks zijn met al die 300 stukken kartonnen bij elkaar? Ik kan niet wachten.



2 comments:

John said...

Ja, binnen en buitendijks wandelen/lopen/rennen. Ik doe het alle drie. Niet tegelijk maar op verschillende dag.
Het is gewoon mooi aan onze zeearm Lin.
Ik heb ook veel projecten lopen. Meestal kom ik uit. Soms niet. HEt is niet anders.
Genieten van het leven staat voorop.

Anonymous said...

jeeeeetje, veel info gemist zie ik...tijd om bij te kletsen....je hoort van me!xxxxAuk