Tuesday, August 21, 2012

een tuin vol vlinders



















Het is hier niet alleen goed toeven voor ons, bewoners van dit huis, in de tuin, maar zeker ook voor dieren. Er vliegt hier van alles rond van vliegen en dazen waar we niet zo dol op zijn tot libelles en vlinders. Waar je ook kijkt, je ziet vlinders. De atalanta is goed vertegenwoordigt. Ze helpen me met het schoonscheppen van het zwembad, het drogen van de was, het opeten van (verrot) fruit, eentje kwam even bij mijn tekening, die een schilderij worden moet, langs en gaf me zo het idee dat het zeker goed komt. Gelukkig spelen er ook een paar tussen de bloemen en dartelen ze langs en over elkaar, zo nu en dan strijkt er zelfs eentje neer op het bankje bij mijn tafe. Ik kijk vol blije verwondering toe naar deze tafereeltjes en geniet.

5 comments:

John said...

Hier ook volop vlinders. We hebben ook enkle vlinderstruiken staan, en daar zitten er toch altijd een berg op.

Lin's ding said...

he John! Bij ons zijn de vlinderstruiken even wat minder in trek...de pruimen zijn lekkerder en de was is ook erg gewild als zonplekje.Ik vind het toch zo leuk!mooie dag!

ingrid said...

hier jammergenoeg niet zo heel veel vlinder, wel ongelooflijk vele soorten motten... Het toiletgebouw zit iedere morgen vol!

Anonymous said...

ja die bedoelde ik ghi ghi. had er niet zo'n geleerde naam voor:-(
knuf Elly

Lin's ding said...

He Pas! Geniet dan maar van al die verschillende motten...hihi....ik hoop dat je mooie weken hebt gehad. Ik bel je volgende week.
Hé Elly,grapjas! Hihi...