Wednesday, October 12, 2011

woensdag

De dagen gaan snel en ook deze dag ging snel. Vanochtend zat ik al op tijd in de auto (bus) samen met Jasper om samen met oma het U.Z. in Gent weer eens met een bezoekje te vereren. Na ons aangemeld te hebben bij de "kas", wat een half uur wachten betekent, gingen we naar N.K.O. De verbouwing was daar eindelijk klaar en het zag er mooi uit op de afdeling. We konden er ook anderhalf uur van genieten voor we aan de beurt waren bij Jaspers arts. Het duurde nog geen vijf minuten voor we klaar waren en op huis aan konden. Jaspers geopereerde oor met prothese was perfect schoon en de ander zo goed als schoon. De gehooringang is smal dus dat helpt niet echt. Voor twee jaar zijn we klaar. Hiep hoera!
Snel (binnen de snelheidsnormen) leveren we Jasper af op zijn dagverblijf, zet ik mijn mam thuis af en krijg in ruil van mijn vader een verse rode kool en dan eet ik thuis snel een hapje.
Woensdag betekent tenslotte ook eens in de twee weken, tekenles. Alle spullen voor de les had ik gisteren al mee genomen naar school toen ik ging overblijven dus dat was handig. Bij aankomst even alles klaar leggen en dan lekker aan de slag. Dertien kinderen stroomden binnen en allemaal enthousiast over de nieuwe opdracht. Ze gaan allemaal een drieluik maken en verzinnen daar een verhaaltje of versje bij. Als het klaar is willen we de ouders uitnodigen om het te presenteren. De kinderen vinden het geweldig, al vinden niet alle kinderen het even makkelijk om er aan te beginnen. Anderen wisten het al van vorige les en hadden er al over nagedacht en startten wat makkelijker op.
Ik heb erg genoten van het me mogen begeven tussen deze kinderen en hier en daar een helpend woordje en complimentje te geven. Super om te zien hoe ze na een periodetje vast zitten toch weer verder kunnen en soms nog verrassender dan eerst. Wat een goed idee was het toch van Sam om haar dochter Wendy 4 jaar geleden te laten vragen of ik tekenles wilde geven! En nu heb ik weer zo'n goed idee, in de vorm van het drieluik met verhaal en presentatie, mogen ontvangen, dit keer van vriendin Elly. Dank jullie wel dames! Bij deze houd ik me aanbevolen voor goede ideeen.

3 comments:

Roosnans said...

leuk, een drieluik!!

niet niks, anderhalf jaar wachten! wel tijd om bij te kletsen met ma!

tja, ideeen, volgens mij hadden we er al een pr uitgewerkt...

knuf!

Anonymous said...

Ha, drukke, maar vruchtbare woensdag! Leuk idee om de ouders uit te nodigen; werken ze vast nog intensiever! Spreek je nog wel!!!
xxxxxxxxxxxxxAuk

Anonymous said...

met liefde hoorxx