Thursday, October 27, 2011

vakantie







Het is de eerste keer dat onze vakantie niet gelijk loopt. Eline had vorige week vakantie, werk vakantie, want er moest flink gestudeerd worden. Het eind van Eline's vakantie was het begin van Brams vakantie. Dat vierden we door vrijdagavond gedrieën naar Diemen te gaan voor een weekendje samen. Zaterdag samen de stad in om wat te shoppen, samen te eten en naar de film te gaan. Zondag gingen we samen naar de mineraalbeurs waar we onze eigen geode kraakten en aten we 's avonds nog een keer samen voordat Bram en ik terug gingen naar ons Zeeuwse land.
Maandag was het Jasper dag: 's Ochends samen zwemmen, 's middags samen naar de kinderarts, die Jasper al jaren niet gezien had en zo blij was Jasper te zien en in zo'n goede conditie. Jarenlang kwam hij wekelijks op Jaspers dagverblijf en dus wilde hij wel even weten met wie Jasper in de "pubergroep"zat. Hij was ook nog niet vergeten dat hij paardenmelk krijgt en als echte "paardenman" knikt hij blij, als ik zeg: "ja, daarom ziet hij er zo goed uit".
Met een briefje voor de zorgverzekering zodat het sondevoedingsmateriaal (leuk woord voor galgje) vergoed blijft en de mededeling "altijd tot je dienst als je me nodig hebt" gingen wij weer vrolijk op pad.
Het is een uithuizige vakantie en dus gingen we dinsdag in Eindhoven kijken naar een training van PSV en een stukje van het stadion. Dit doen we met name voor Bram, maar ook Jasper geniet. Bram had aan het einde acht handtekeningen en Jasper twee. Mertens was erg lief tegen hem, legde zijn hand op zijn arm en sprak hem aan met "he, hoe gaat het met jou". Vrolijk lachten ze naar elkaar. Een ander kind werd door Mertens getroost, leuk om te zien hoe hij bezig was met de kinderen. Leuk dus.
Zo is het al snel woensdag en ga ik met Bram naar Jaspers dagverblijf omdat Jaspers stoel bekeken zou worden. Ik word door Ruud, degene die de zitortheses maakt, bijna niet herkent en dat alleen door een ander kapsel en een paar kilo minder. Bezorgd neemt hij ook mijn tas en jas mee naar de motoriekzaal.
Met zijn vakkundig oog had hij al gezien dat Jasper wat afgevallen is en past de zitorthese aan. Rene die de afspraak geregeld heeft pompt de banden van de rolstoel op, nadat hij gezegd had dat ik dat thuis doen moest, schrijft alle mankementen van de stoel op in de hoop dat het allemaal uitgevoerd gaat worden. We merken vanzelf wel hoe lang het duren gaat...haha.

Tijdens het werken aan de orthese laat Ruud nog even aan Bram zien dat hij nog steeds trucjes met de bal kan. Wij zijn onder de indruk, maar ja wij hebben ook geen voetbal verleden bij Vitesse.
Daarna vervolgen Bram en ik onze "reis"en halen in het UZ in Gent, in het nieuwe kinderziekenhuis, een nieuwe sonde op, zodat ik de oude in zijn buik kan vervangen en we er weer eentje op reserve hebben. We bezoeken IKEA en doen onze combinatieronde verder door het doen van nuttige boodschappen. 's Avonds speel ik doktertje en vervang bij een lachende Jasper zijn maagsonde. Bram is mijn trouwe assistent die de handen van Jasper in de gaten houdt.

Donderdag hebben we dan eindelijk een dagje thuis. Bram en ik knutselen er flink op los. Ik maak de map voor Bram af, hij maakt een cadeautje voor Eline en ook ik maak nog wat af voor haar. Gezellig hoor, lekker thuis, lekker samen fröbelen.

Vandaag is het al weer vrijdag. De chocoladetaarten zijn al gebakken door Bram en ik maak zo nog een biscuittaart. Dan nog wat boodschappen halen, Eline halen en hopenlijk nog meer tijd om te knutselen. Het is hier duidelijk een vakantie met het motto: "haal meer uit je week". Dat is ons aardig gelukt. En dus ga ik nu aan de slag.

No comments: