Saturday, June 04, 2011

puzzelen met de tijd



Ik ben weer aardig aan het puzzelen met mijn tijd en dus een stil blog, stille doeken die op schilderingen wachten enzovoorts. Wat niet stil blijft zijn de panelen voor de musical van aanstaande donderdag, die ik met Meriam gezellig vol schilder, de diepvries en de jam potten van pa en ma. Ze zijn op vakantie en dus vind je me om de twee dagen in de tuin om te oogsten en thuis verwerk ik alles dan weer voor de winter die nog lang niet in zicht is.
Vandaag had ik nog een uitje. Ik mocht even naar Dochamps in de Ardennen waar Eline met vriendin Sofie genoten had van een weekje vakantie. De ouders van Sofie hadden de meiden weg gebracht en ik haalde hen weer op. We doken nog even een klein stadje in om er wat te eten en even te neuzen. Eline bracht ons in twee en half uur weer terug naar huis. Zo kon ze eindelijk weer eens een flink eind rijden en deze moeder kon zo lekker mee hobbelen in plaats van vijf uur achter het stuur te moeten zitten. Goed geregeld!


Even terug naar een paar weken geleden. Rudie had "tjerdag" van zijn badminton clubje en dus ging ik 's avonds mee naar de barbecue. Deze vond plaats op camping Perkpolder waar ze een jort hebben staan. Mooi! Kijk maar:














Nog iets waar ik van genoot, maar waar ik geen foto's van heb is mijn uitje met vriendin Aukje, die ik een avondje mocht lenen van haar gezin. We zijn al 18 jaar bevriend en gingen voor het eerst een avondje op stap met z'n tweetjes. Eerst lekker eten en flink kletsen natuurlijk en daarna gingen we naar de film Limitless.

Het weekend daarna hielden vriendin Esther en ik jongensavond waarbij we natuurlijk eerst wat aten voordat we keken naar de film Turbo. Jasper lag bij voorbaat al in een deuk en wij kregen allemaal goeie ideeen hoe we het moeten doen als we geen geld hebben. Het niveau lag hoog..... in ieder geval bij de lachsalvo's.


Terug naar deze week.

Donderdag ging ik met mijn busje vol geladen...nee, niet met oude wijven, er was een heel jonkie bij én één mannetje, naar Kapelle op den Bos waar het Elfekunstfestival plaats vond. Benieuwd naar wat we zouden vinden gingen we vol plezier op pad. Er stond veel in het programma boekje vermeld dus dat beloofde veel goeds. Wij starten met een workshop waar we ons voor aangemeld hadden en genoten daar erg van. Het was echt de hoogtepunt van de dag.
De workshop die we volgden werd gegeven door Linda Ravenscroft . Zij is een kunstenares die de elfenwereld creeert in haar schilderijen. We mochten aan de slag met het tekenen van, hoe kan het ook anders, elfjes. Op haar site vind je allemaal mooie dingen van haar hand. Het is een erg leuke mevrouw. Bram kreeg nog een orginele tekening van haar en in het tekenboekje wat hij van me kreeg verwacht ze volgend jaar allemaal tekeningen te zien. Als dat geen uitdaging is!







Het werd een gezellige dag vol zon, elfjes en vrolijkheid. Een dag om op terug te kijken.



Nog een dagje en dan zit het weekend er weer op, maar wel een dagje waar we met zijn vijfjes weer compleet zijn. Genieten dus en als het aan mij ligt, volle schilderijen en wellicht daardoor iets voor een vol blog.

2 comments:

Roosnans said...

Klinkt weer helemaal super...
Wel jammer dat ik zo ver weg woon, had graag mee gaan elfen hoor!

en zo is je blog toch aardig vol gekomen????

dikke kuz
zuz

Anonymous said...

leuk alles, ma!
Ik vond het eigenlijk wel leuk om terug te rijden van de ardennen!
weer veel mooie foto's!
kus E