Wednesday, November 10, 2010

genieten

Van kleine dingen genieten is iets wat ik graag doe. Ik kan enorm genieten van gesprekken met vriendinnen, maar ook met kinderen. Vanmiddag klopte er een jongen aan bij wie ik op school kinderpostzegels besteld had. Een leuke jongen met achtergrond. Heerlijk hebben we gekletst over zijn achtergrond en hoe hij er tegenaan kijkt, maar ook over school en over gamen waar ik niets van af weet. Zo komen we dan ook op het onderwerp buitenaardse wezens. Zouden ze er zijn en naar aanleiding van een paar kaarten op de schouw kom ik op graancircels. Een ervan herkent hij uit een spel voor de Xbox360 (klinkt goed voor iemand die er nog nooit een bedient heeft he). Het was hem opgevallen dat het figuur op een van de kaarten getekent stond in de grond toen hij langs een cel, uit de cel? kwam. Toevallig he... ja daar kan hij om lachen en zo vertrekt hij weer met zijn stralend humeur op zijn fietsje richting dorp.
Genieten deed ik ook vanochtend toen ik op mijn gemakje wat shopte in Hulst zonder een opgejaagd gevoel, want er moest niet overgebleven worden en er kwam geen kind thuis. Tijd genoeg dus. Ik dacht koffie te drinken bij mijn vriendin in la Place, maar natuurlijk was ze vrij. Een klein meisje van nog geen jaar houdt me steeds in de gaten en lacht naar me terwijl ik mijn koffie drink en later die middag ga ik even bij de buren naar een nog kleiner meisje kijken: een verse baby, Nina. Vannacht geboren. Wat een geluk.

De rest van de dag geniet ik van mijn kinderen, van de mooie kleuren in de lucht, het mantelzorgpresentje wat gebracht wordt en van het geschilder aan mijn schilderij. En jullie? Genoten jullie ook vandaag?

1 comment:

Roosnans said...

mooimooi dagje dus!

genoten vandaag? uh, ja, van Wouters uitslag van zijn spreekbeurt en hoe hij me daarmee in de maling neemt!!!
Verder gewerkt! En zelfs daarin genoten.

knuf
zuz