Tuesday, April 28, 2009

schoolvoetbal


Vorige woensdag was deel 2 van het schoolvoetbaltoernooi. De eerste keer kon Bram niet meedoen, want dat was op 8 april. Behalve dat hij jarig was, kwam zijn jarige tante met haar pas geregistreerde partner en ons neefie feest vieren. Gelukkig zorgde het team er voor dat ze door gingen naar de volgende ronde. Ook ik bofte, want de wedstrijd was op "Klooster" en op mijn tekenlesvrije woensdagmiddag.
Gewapend met chips en limonade, zodat de trainster ze een keertje niet moest verwennen, en met mijn camera was ik te vinden aan de zijlijn. Lekker inzoomend volgde ik de wedstrijd en tussendoor werd er gebabbeld met collega moeders. Door stomme pech werd de eerste wedstrijd verloren en zonk de moed al wat in de schoenen van de kinderen die op voetballen zitten. Na wet pep talk wonnen ze de tweede wedstrijd en ook de derde.
Toen was het afwachten wat de wedstrijd daarna ging gebeuren. Luid roepend werd de keeper van het team door de jongens aangemoedigd en de hemel ingeprezen. De jongen kreeg vleugels en hield alle ballen tegen en zorgde er voor dag het team van onze kleine school oost zeeuws vlaams kampioen werd en door mag naar de zeeuwse finale in Oost- Souburg. Leuk he!
De dag erna maakte ik ze blij met wat afgedrukte foto's op A4 formaat en alle foto's op een stickie om na te genieten. Natuurlijk sta ik 20 mei weer met camera in de hand op het veld. Wordt vervolgd dus....

No comments: