Tuesday, February 03, 2009

allegaartje

Al vult mijn blog zich niet vanzelf, de dagen doen dat wel. Dagen rijgen zich aaneen met gewone, alledaagse dingen. Twee weekenden geleden vond er op school een caranvalsbeurs plaats en omdat ik in de ouderraad zit heb ik me bezig gehouden met de organisatie er van. Persberichten versturen was 1 van mijn taken en dat betekende dat op de dag zelf de krant langs kwam. 4 keer hebben we de krant gehaald en dat met maar 2 persberichten.
Uit de PZC:
Leutkleding wisselt van eigenaar op beurs

KLOOSTERZANDE - ; De openbare Sandeschool in Kloosterzande ademde zaterdag een carnavaleske sfeer uit.Op de carnavalskleding beurs werden zo'n duizend stuks kleurrijke leutkleding in allerlei maten en soorten aan de man gebracht. De stichting Vrienden van de Sandeschool had in samenwerking met de leerkrachten de beurs opgezet. foto Peter Nicolai

het piraatje hier boven is onze Bram.
De dag na de carnavalsbeurs was de familiebrunch: de eerste zonder oma. Er werd flink gekletst onderling en ik zorgde voor wat foto's. Afgelopen weekend was ook weer vol met het luisteren naar het verhaal van vertelster Marieke en andere vertellers die hun opleiding op de vertelacademie in Utrecht afsloten en zondag danste Eline af en behaalde haar Brons met ster. Nu heb ik eindelijk een week zoals ik hem graag hebben wil: tijd voor koffie met lieve vriendinnen(met of zonder tissue's om de tranen bij een schilderij weg te poetsen en in ieder geval met knuffels) ; wat schilderen; een tekenles; zelf een tekenles geven en met het vooruitzicht van een dagje schilderen. Om nog wat technieken te leren ga ik morgen een les volgen naar de technieken van Gary Jenkins . Dat ga ik 5 keer doen verspreid over 5 maanden, zodat ik nog beter mijn bloemen kan schilderen. Natuurlijk ga ik met mijn teken en schilder"maatje" Elly en dat gaat altijd gepaard met veel geklets en gelach. Momenten om van te genieten dat tekenen en schilderen.
Vrijdag hoop ik op een lekker dagje met hier en daar een kwast in de hand, overblijven en wie weet met Aukje en koffie. Daarna weer lekker weekend met......hopenlijk niets wat Moet, daar houd ik niet zo van.

Zo, en dan mogen jullie nu nog even genieten van de lucht van gisterenavond en vanochtend en van mijn schilderende kinderen deze middag en natuurlijk mag een mooie spreuk niet ontbreken.
Geluk camoufleert je grootste blunders in het leven
of:
Hoe groter het bezit, dest te groter het verlies.

5 comments:

Anonymous said...

Karnaval.. nooit wat mee gehad, ik vluchte er altijd voor.. dronken mensen die hun grenzen niet meer wisten.. nee, niks voor mij, maar misschien ook het nadeel van een grote stad. Mooie foto's heb je weer gemaakt! Liefs Natje xxx

Martha said...

ja wat gaat alles snel he, ik kom niet eens meer tot mijn dagelijks blogje...
Ziet er heerlijk kleurrijk uit die ruilbeurs en weet je al hoe een ieder dit jaar gekleed zal gaan? Of houd je ons nog even in spanning?

Martha said...

hihi, hoe kom je nu bij MAX terecht ;-) Je bent nog zunne jonge blom

Lin's ding said...

@Natje: hier op het dorp is het goed te overzien hoor. Carnaval op een school met zo'n 90 kinderen is leuk. De voorbereidingen voor Eline en haar vriendinnen zijn leuk (al moet ik nog om materiaal om te kunnen beginnen)en de stoet is hier op het dorp groot en leuk
@Martha: de ouderraad gaat op school gekleed als 4 tomaten en 1 kok en die laatste ben ik. De rest moet nog komen...moet nog om schuim ed...dus ik houd je nog even in spanning.
Tja, ik mag dan wel jong zijn, maar mijn vriendins moeder is stukken ouder en die attendeerde haar dochter erop en daardoor kwam het bij mij en ja dan blijkt toch dat het interessant kan zijn om technieken te leren om juist die blommen op doek te zetten...haha

Martha said...

@lin; ik krijg nu een heel sterk beeld van die zweedse kok van de muppetshow ;-) hahaha