Tuesday, August 14, 2007

Japs en zo


Vandaag is onze Japs weer gestart op "school". Na 8 maanden thuis zitten een leuke maar spannende start. Als hij de taxi ingaat kokhalst hij wat en als ik hem later op zijn nieuwe groep zie op ons oude vertrouwde Tjasker doet hij dat ook als het spannend dreigt te worden bij het zien van de logopediste enz. Buiten vindt hij het lekker relaxt dus het komt zeker goed.
Zijn nieuwe groep bestaat uit kinderen die zich meer kunnen profileren als de kinderen in de vorige groep en dat is leuk, maar wennen. Grappig vindt ik dat er 2 grote puberjongens verliefd zijn op de juf...voor ons "tante" Syl en dat Jasper nu weer bij 2 kinderen in de groep zit waar hij 9 jaar geleden mee begonnen is.
Jasper komt nu ook lijfelijk gezien in rustiger vaarwater en dat is met dank aan een mevrouw met gouden handen en bijzondere inzichten. Ik weet niet hoe ik het beschrijven moet maar het is goed en zo mooi. We begonnen met zilverwaterdruppels die het slijm goed los liet komen en wat een benauwd en hoestend proces was. Daarna was het "geslijm" ook over. Daarna kreeg Jasper een behandeling. Jasper is heel open en het kwam dan ook direct binnen en aan. Kokhalzend onderging hij het en even huilde hij, maar oh wat knapte hij op.
Ondertussen kreeg hij nog flesjes energie mee en een korreltje voor de infectie die er nog zat en dat in combinatie met veel minder zilverwaterdruppels.
Afgelopen weekend ging het minder: Jasper pruttelde weer meer en er kwam weer meer slijm. Ik was Jaspers foto vergeten mee te nemen toen ik met Bram naar de mevrouw was (ja ook hij mag genieten van haar kunnen) en dus mailde ik haar of ik deze af mocht geven als ik Bram naar drumles bracht. Kortom Jasper kreeg gisteren een tweede behandeling en na een berg slijm wat eruit kwam 's avonds heeft hij het nu weer beter En voor het geval dat... Jaspers stralende foto ligt nu bij haar.
We gaan vooruit dus, stap voor stap en met hulp (dank, dank, dank ) . Ik leer van alles bij en het maakt het leven rijker. Inzichten, ze zijn zo goed en nodig...... Laat ik daar maar bij laten, kan een ieder daar eens goed over na denken.....

3 comments:

Roosnans said...

al zijn sommige inzichten pijnlijk treffend, ze kunnen uiteindelijk ook helend zijn...
ik mag volgende week...ik ben benieuwd

gelukkig (dank dank dank) dat Jasper weer meer lucht heeft, merkte dat ik er stiekem toch zorg om had....
En mooi dat hij weer kan genieten van beweging, leeftijdgenoten en vast ook weer groei en bloei!

dikke kus
zuz

Martha said...

Fijn te lezen dat het wat beter gaat en dat de behandelingen zo goed binnenkomen. Ik leer met je mee en geniet daardoor ook van de kleinere geluksmomenten. Heb net the secret gezien, gaat over de kracht van de menselijke geest en de aantrekkingskracht die gedachten hebben. Wie goed doet zal goed ontmoeten ed. erg interessant, hoewel niets nieuws toch een aanrader. Schrijf er morgen missschien wel meer oevr. groetjes voor jullie allen

ingrid said...

Mooi dat die mevrouw met de gouden handjes het zo goed doet met Jappie. Kben blij dat het geslijm wat minder wordt. Super dat hij weer naar tjasker kan en dat hij daar ook weer 2 kids van vroeger terug ziet.
Liefs Pas