Monday, September 21, 2015

Kunst met kleuters

 
De kleuters van basisschool 't Getij in Kloosterzande hielden zich vorig schooljaar in de klassen bezig met het thema Kunst. Ze kregen uitleg over allerlei disciplines van kunst en maakten musea in hun klas, waarbij ook wat van mijn schilderijen tentoon gesteld werden. Buiten dat mochten ze allemaal met een kunstenaar aan de slag. Zo konden ze aan de slag met iemand die aquarelleert , beeldhoud of vilt. Ook ik mocht komen om met een groep kleuters aan de slag te gaan. Niet alleen mochten ze bij mij een klein schilderij maken, maar ook mochten ze samen met mij zorgen voor een paar grote werken voor in de gang. Geweldig leuk!
Drie groepen kleuters uit de drie klassen gingen om de beurt met me aan de slag. Eerst even tekenen, dan de achtergrond schilderen op zowel het kleine als op het grote doek en de week erna  mochten ze de voorgrond versieren met een dier.



 De kleine schilderijen zouden het cadeau voor Moederdag worden dus liet ik de kinderen nadenken over welk dier ze bij hun mama vonden passen.
Ook het grote doek kreeg  van ieder een dier, terwijl het doek op een echte schildersezel stond. Ze voelden zich op en top kunstenaar. Het resultaat...nou dat mag er zeker zijn. Het fleurt de gang prachtig op.

.
 

























No comments: