Monday, September 21, 2015

Kunst met groep drie



Kunst maken met kinderen is een van mijn grote passies en dus genoot ik erg van de vraag van juf Ester die vorig schooljaar, 2014-2015, de juf was van een groep 3. Haar dochter zit op de basisschool hier op het dorp waar ik tekenles geef eens in de twee weken op woensdagmiddag en waar ik ieder jaar wel een kunstproject mag doen. Een van haar kinderen uit klas zit op haar aanraden bij mij op tekenles, dus de juf wist wie ze vragen ging en ik nam de kans met beide handen aan om een ochtend bij haar in de klas aan de slag te gaan. Het thema waarvoor de klas aan de slag moest was 'de jungle'. Dus gaf ik hen allemaal een papier en potlood om een dier uit de jungle te tekenen. Eén van de jongens is groot fan van Freek Vonk dus bij twijfel of het dier wel in de jungle woont konden ze bij hem terecht.
Nadat de schetsen gemaakt werden kregen de kinderen in groepen van vier een groot karton, met dank aan de buurman van mijn ouders. Daarop tekenden ze de dieren en gingen aan het schilderen. De kinderen moesten erg wennen aan de grootte van het karton, want ze zijn niet gewend om groot te tekenen. Natuurlijk wil ik geen bruin van het karton meer zien op het eind en ook dat is hun gelukt.
Keihard, enthousiast en vrolijk hebben ze de hele ochtend gewerkt. Het resultaat was top!
Ik heb erg van ze genoten.












 





No comments: