Wednesday, May 12, 2010

bij met kanjers

Met dank aan Natje ben ik nu aan de beurt om iets te doen met de Award die in blogland de ronde doet.
Het is fijn dat iemand aan je denkt en je ziet als iemand om te bewonderen. Natuurlijk kijk je zelf anders naar jezelf, maar het is leuk te merken hoe een ander je ziet. Er worden te weinig complimentjes uitgedeeld volgens mij. Dit is dus een leuke gelegenheid om daar verandering te brengen.

In mijn lijst geen bloggers, want al die lieve mensen hebben de award al gekregen.
In mijn lijst kanjers van mensen.
1. Eline: mijn kanjer van een dochter, die nu al 5 jaar zich uit de naad werkt om prachtige punten op haar lijst te zetten. Het is een schat van een meid met hart vol liefde en beloften. Een meisje met talenten als de kleuren van de regenboog.
2. Jasper:mijn zoon, die in zijn leven al zoveel moeilijke momenten heeft moeten overwinnen en ondanks dat een opgeruimd mannetje blijft en me laat smelten met zijn lieve glimlach.
3. Bram: de jongste van ons gezin, die met zijn 12 jaar een heleboel wijsheden in hem heeft en een liefdevolle schat is.
4. Rudie: mijn man die het toch maar aardig te stellen heeft zo nu en dan met een vrouw die zich de laatste jaren verder ontwikkelt en haar kinderen daarin meeneemt, want wat zijn ze soms lastig. Sorry, lieverd.
5.Aukje: mijn dierbare vriendin sinds we beiden kinderen hebben, dus bijna 18 jaar. Het is een topper. Wat er ook gebeurt ze maakt het gezellig en veilig voor haar gezin en houdt als het nodig is haar hele familie op de been en als schoolmaatschappelijkwerkster ook de halve school. We hebben al veel lief en leed gedeeld en ook al veel samen gelachen en lekker alles weggemopperd.
6. Esther: nog zo'n lieve vriendin. Ze heeft het al hard te verduren gekregen in het leven, maar hoe ze er mee omgaat en haar weg hervindt is reusachtig. Ben trots op je en blij dat ik met je mag delen in wat het leven ons biedt.
7. Elly: nog zo'n top vrouw. Ook zij heeft het te verduren gehad en leefde in een eigen soap serie. Wat er ook op haar pad komt ze ziet altijd kans om te genieten en te lachen. Het is een vrouw met ongekende wijsheden, waar ik in mag delen en zij weet hoe nodig het kan zijn. Het is mijn teken en schildermaatje en we lachen en kletsen heel wat af.
8.Sylvia: Jaspers juf, door mij aangesproken als tante Syl. Samen deden we de opleiding Leidster KinderCentra en later kwam ik ze tegen op Jaspers kdv. Een meid, uh vrouw, met een gouden hart voor de kinderen, die toch ook een beetje van haar zijn. Je bent een kanjer Syl, maar neem niet de hele wereld op je schouders, blijf bij jezelf!
9. ma en in 1 naam pa. 45 jaar bij elkaar, wat vast niet altijd makkelijk was. Ma die ons altijd de ruimte gaf en pa die trots is op zijn meiden. Allebei vergezellen ze me op de tochten naar het UZ in Gent met Jasper. Na jarenlang de kar alleen getrokken te hebben ben ik blij dat ik het nu met hen deel. Het maakt het wat luchtiger en het is ook vaak lachen. Ik blijk toch lang niet zo ongeduldig als mijn beide ouders.....
Ik geniet er van dat ze samen op reis gaan en genieten van het leven. Met plezier zorg ik dat ze zaterdagochtend om kwart over 4 in Hulst zijn bij hun bus en met plezier zal ik weer lekkere dingen voor ze klaar zetten als ze thuis komen.
10 Lau en Marie: mijn schoonouders. Ook al lang bij elkaar. Ik vind het top om te merken hoe liefdevol mijn schoonvader zijn vrouw steunt en andersom zorgt Marie voor haar Lau. Ze gaan ieder hun weg met hun hobby's, zijn lekker actief en thuis blikt Marie Lau in met Rummicub. Mooi toch.

Zo, de eerste helft van de opdracht van de Award heb ik gehad. Nu nog even 10 dingen waar ik blij van wordt. Nou dat kan niet moeilijk zijn, want ik zit hier al met een grijns om hetgeen wat ik net typte. Het doet mezelf goed om over ieder eens even iets doordachts te typen. Nu maar hopen dat jullie er zelf ook blij van worden.

Blije dingen:
1. mijn kinderen, mijn gezin
2.tekenen en schilderen, foto's maken
3. lezen
4. koken
5.de natuur
6. mijn vriendinnen
7. de zon op mijn vel
8 . kinderen :de kinderen van vriendinnen waar ik een beetje tante of surrogaat moeder over ben, die op de basisschool, Eline's vriendinnen, mijn oppaskindjes, vriendin Elly's kleindochter Lina, haar prachtdochter Marieke die zo stralen kan... al is dat geen kind meer, maar een vrouw. Ach ze hoort er ook bij in mijn lijst.
9. met de hele bubs familie bij elkaar
10. wandelen met vriendin Nancy en lekker kwekken

Het is een kleine greep, want het leven is fijn al deelt hij soms rake klappen uit. Je moet je zicht op de mooie kleine dingen van het leven gericht houden en dan blijft het de moeite waard.
Zo... en met deze wijsheid eindig ik mijn blog en ga ik zo lekker slapen. Morgen ga ik fijn een dagje schilderen bij Daisy, samen met Elly en Bram.
liefs voor jullie allemaal

5 comments:

John said...

Mensen zijn ook niet meer zo goed in complimenteren tegenwoordig volgens mij. Het is allemaal competitie wat er aan de gang is.
Het leven is zeker mooi. En leef het zoals je het leven wil!
Fijne dag

Anonymous said...

ah mams ik zou jou ook een award geven hoor! dankje voor de mooie complimenten ;)

liefs Eline

Elly said...

Hallo Linda. Zoveel mooi woorden van zo'n lief mens. Jij bent ook heel erg bijzonder in heel je doen en laten. En ik ben heel erg blij dat ik je heb mogen leren kennen.
En ik ben het eens met nog heel veel schilder en tekenlessen en vooral heel veel lachen en plezier maken. Dank je hiervoor!
Liefs Elly

Anonymous said...

he Lin, je haalt gewoon het beste naar boven in de mensen die je omringen...da's wisselwerking!
Dikke zoen, Auk

Anonymous said...

Ik probeer het....maar neem zo graag de hele wereld mee...
Thanx voor die mooie woorden...
Jij bent ook een kanjer hoor!!!
XXX Sylvia