Friday, July 03, 2009

overblijfstreken

Zoals jullie allemaal wel weten blijf ik zo'n 3 keer in de week over op Brams' basisschool. Het is mijn taak om bij de grote kinderen te eten en ze te voorzien van drinken. Enig opvoedkundig gedoe is wel gewenst. Redelijk fatsoendelijk zitten vind ik gewenst en iedereen moet drinken bij de lunch. Mijn grote kinderen zijn de kinderen van de groepen 5 tot en met 8 en natuurlijk eet je dan je brood op (of als je super veel bij hebt bijna op).
Groep 8 bestaat uit o.a een groep leuke jongens. Het is een wakker stel waarbij je soms even in de buurt moet blijven voor het gewenste resultaat. Ik mag die bijdehandjes wel. Zo heb ik ongeveer het hele schooljaar tikkertje gedaan met een groep van hen. Leuk voor mij, maar minder voor de juf, want ze deden gewoon verder in de klas!
Deze middag straalde de ondeugd van 3 van "mijn" mannen. Wetend dat ze me iets wijs maakten ging ik richting de jongen die zo gezegd iets wilden vragen. Ik draai me om en ...zoef...2 zijn er weg. "O nee" dacht ik, "hier komen ze niet mee weg". De smiechten waren via "de korte kaas"route naar binnen gepiept. Ja, ik heb ze het zelf geleerd doordat ik hem zelf gebruik zo nu en dan als ik van binnen naar buiten moet om toezicht te houden. Als ze me quasi zielig vragen of ze langs daar naar de wc mogen zeg ik vooruit dan maar en mogen ze dat. Helaas voor hen weet ik van de andere overblijfmoeders dat ze hem te pas en te onpas zonder toestemming gebruiken (je moet zo ie zo even melden dat je naar binnen gaat) om Joost mag weten wat te doen.
Ik ga dus achteraan en vind ze ieder onder een tafeltje in de klas waar 2 andere boeven 400 sommen van de juf moeten maken...straf.
Ik geef mijn 2 kornuiten ook straf. Schrijf maar een verhaal over mij en maak er maar een florisante tekening bij van mij. Dat is hun straf.
Lachend komen ze na iedere zin naar buiten, via de korte kaas route, om de vorderingen te laten zien. Ik stuur ze een paar keer terug, want ja een verhaal van 1 of 2 zinnen vind ik te weinig.
Ik beloof hen dat ik ze op mijn blog zet dus bij deze. Ik vermeld alvast dat de jongens erg kunnen slijmen en dat ik ze niet geloof (we doen het noooooooooooit meer...Ja vast! Linda is geen strenge dame of nooit boos: streng wel, boos soms en soms fake ik overtuigend). Dat heb ik ze ook lachend gezegd. De spelling is vanwege hun lachgehalte ook niet je van het en anders kwam het vanwege de hitte van de dag.

3 comments:

John said...

Zozo, Jij bent dus streng :-D nu hebben we bewijs :-)

Wel leuk denk ik zo'n overblijf klas

Roosnans said...

deels hebben ze gelijk, maar ja, ze hadden wat van je nodig: zo snel mogenlijk weer weg mogen, dus ik vrees ook dat het slijmgehalte hoog is... tja, misschien had je minimaal 10 regels moeten eisen...grin
kuz
zuz

Martha said...

Hm, Gijs en Jordy dus :-) Nou ik zou er niet het geduld voor hebben en moet er al helemaal niet aan denken om met zo'n stel bengels verplicht te moeten lunchen...