Monday, July 20, 2009

Druktes?



Na een flinke blogstilte schreef ik 2 dagen geleden een blogje. Het ging niet zo zeer over alle druktes, maar meer over of het wel of niet schrijven over dat soort beslommeringen. Tuurlijk is het hier zo nu en dan druk. Druktes die niet van staatsbelang zijn en soms ook niet de moeite waard zijn, want ja waar moet je je druk om maken?
Goed, dat blogje haalde de eindstreep niet en bleek ook niet opgeslagen. Wel bleek de titel gepubliceerd wat dan weer wel komisch is.
We zijn hier bezig met de laatste dagen voor de zomervakantie. Dit houdt in dat Eline al vrij is. Dat klinkt misschien raar, maar de middelbare school is altijd eerder klaar dan de basisschool. Tenminste dat is hier zo. Bram heeft nog 2 leuke dagen en Jasper nog 3 gewone. Zijn kdc gaat niet dicht, maar Jasper heeft van mij 6 weken vrijaf gekregen. Dan hoef ik in de vakantie niet om 7 uur op te staan, kan Jasper ook lekker opblijven en kunnen we weg wanneer we willen. Alle opties liggen open voor een zonnig en fijne vakantie.
(zoals gepimpte nagels krijgen van Eline)
Eline heeft hard gewerkt voor haar mooie rapport en Bram heeft hard gewerkt voor een mooie beoordeling van zijn werkstuk. Zijn rapport krijgt hij morgen. Vorige week kreeg hij zijn beoordeling op een kaartje van zijn meester. Perfect vond hij het. Het enige wat hij aan te merken kon hebben waren een paar vergeten punten en komma's maar dat vergaf hij Bram doordat hij zo'n goed uitgewerkt werkstuk ingeleverd had. Het kind glom en groeide er van.
Jasper heeft ook hard gewerkt, al is het maar dat hij nieuwe juffen, een nieuwe fysiotherapeut en een nieuwe logopediste kreeg om uit te testen. Ze hebben hem nog niet helemaal door heb ik al gemerkt, maar ach.
Verder gingen druktes om het druk maken over Jasper die pijnlijk keek en pruttelde. Met vriendin Elly's hulp werd het zaakje duidelijk en kon ik weer zorgen voor een betere balans. Jasper werd weer een stuk vrolijker en blijer al is hij nog wat wantrouwig of ik het niet stiekem verkeerd doe. Geruststellen is dus wat ik nu doe.
Andere druktes gaan zitten in de Vossentocht voor de groepen 7 en 8 morgen met een afsluitende gourmetavond voor groep 8. Als ouderraadslid regel ik me suf, maar ja da's eigen keus. Komende zondag vindt hier in de tuin een barbecue plaats met een zwik nichtjes en hun aanhang dus puzzel ik op het gemakje zo nu en dan aan het boodschappenlijstje en het "menu".
Een afgesloten "drukte" is het gedoe om mijn schilderijen en tekeningen ophang klaar te krijgen. Ze zijn (misschien leuk voor diegenen die Zeeuws-Vlaanderen aan doen tijdens de vakantie) te zien in Echo. Een winkel voor audio en beeld. Je vindt de winkel in de Jongestraat (op nummer 1) in Terneuzen. De eigenaars zijn enthousiaste mannen die graag kunst in hun winkel hebben, die gehuisvest is in een heel leuk oud gebouw.
Natuurlijk kwam alles af, al was het op de nipper (alsof dat wat nieuws is).
Kortom druktes...en waarom of hoezo? Ook nu zou ik eigenlijk "nuttig" bezig moeten zijn met wat druktes, maar ik neem het zoals het komt en doe het op het gemakje. Volgende week begint de vakantie en dan doe ik niet aan druktes. Yes!!!! Ik heb er zin in!

5 comments:

Roosnans said...

volgens mij wel, er is zelfs geen letter van gekomen zo te zien....
uh?
knuf
zuz

Lin's ding said...

pff, ik wist nie dat ie er stond...ben wel al m'n tekst kwijt geraakt dat wel...dus morgen nog eens een poging wagen zeker....zucht

Roosnans said...

Dat was nou de reden dat ik al mijn teksten eerst in word schrijf, bewaar en daarna pas inlog bij blogger en ga posten....Sterkte voor morgen!!
dikke knuf!

Roosnans said...

krijg ik nou volgende week ook gepimpte nagels van Eline...please please please?????
Tot zondag lieverd!! de brownies zitten al in de vriezer, nu nog de appelplaatkoek..en samen met jouw kookkunst wordt dat smullen zondag!!
dikke knuf
zuz

Martha said...

zo benne we allemaal een beetje 'druk'. Fijn dat jouw kinderen het zo goed doen op school. Ik herinner me alleen nog maar drama's van mijn eigen schooltijd. De rapporten wierpen altijd een donkere schaduw over de vakanties.
Lekker genieten van de vakantie en het goede gezelschap ;-)