Monday, November 17, 2014

tekenles



Afgelopen woensdag mocht ik weer fijn tekenles geven. Heerlijk negen kinderen in de klas, die we mogen lenen van meester Bas. Negen enthousiastelingen vol babbels en gezelligheid. Er werd gewerkt aan opdrachten die niet af waren en er werd gewerkt aan nieuwe opdrachten.


We waren het schooljaar gestart met een tekening in een fles, die opgevolgd werd door een tekening van schepen .Geen kleine bootjes maar grote schepen. Erg leuke opdracht, die nog niet allemaal klaar zijn, maar er moest echt een lesje schilderen tussendoor. Dat is iets wat ze graag doen. Bovendien is het clubje kinderen niet iedere keer hetzelfde en niet iedereen werkt even snel (de één heeft nu eenmaal meer aandacht voor detail dan de ander) dus tegelijk een opdracht afronden blijft lastig.




 
 

Schilderen dus.
De opdracht deze keer was om één vorm te kiezen en daarmee je hele doek te vullen. Daarna mochten ze de boel nog opleuken met stift, glitters, bubbeltjes plastic enz. De resultaten mogen er zijn. Sommigen hadden nog meer zin om te schilderen en gingen voor nog een rondje. De anderen begonnen aan de nieuwe opdracht.....maak een optocht.
 Dit idee pikte ik op bij Klokhuis waar Marit Törnqvist te zien was in de Kinderboekenweek en iedereen opperde dat te doen.
Heerlijk bezig dus waren ze en ik heb weer enorm genoten en reken maar dat ik weer trots ben op de hele bubs! De eindresultaten zullen weer prachtig worden, dat heb ik al gezien. Natuurlijk mogen jullie vanaf hier ook meegenieten! Tot dan!

 


No comments: