Monday, February 22, 2010

bloemlezing

Een week of wat geleden heb ik genoten van de bloemlezing van mijn juf. Bij het woord bloemlezing denk je vast aan een verzameling mooie poezie of proza teksten zoals Wikipedia dat zo mooi zegt, maar in dit geval was het een lezing van bloemen.
De juf waar ik iedere week op schilder en/of tekenles ga is een hele spirituele mevrouw van wie ik al veel geleerd heb op verschillende manieren. Deze keer ging ik niet alleen op pad maar nam mijn dochter en een lieve vriendin mee. We hadden alle 3 onze 3 bloemen bij die juf Daisy kon lezen. De avond werd druk bezocht en de boodschappen waren mooi. Als een na laatste mocht ik genieten van mijn boodschap via de bloemen. Bij iedere bloem weet ze treffende dingen te vertellen.Mooi. Ik glom en groeide gewoon een paar centimeter. Gelukkig had dochterlief geprobeerd alles op te schrijven zoals ik dat voor haar en mijn vriendin gedaan had. Zo kun je nog eens na lezen en genieten. ik kan er weer even lekker geinspireerd tegen aan hoor.

5 comments:

John said...

Dat is wel leuk als het je zo'n goed gevoel geeft. Het lijkt me ook bijzonder om bij te wonen.

: ) grtz

Roosnans said...

Ik wil oooooooooooookkkkkk......

kuz
zuz

Anonymous said...

jaja, redstar en roosnans; zo'n bezoekje brengt je in hogere sferen...het was net een aflevering van de paradijsvogels...in ieder geval een aanrader!
De vriendin die mee was
(en die wel heel veel dingen te horen kreeg die ze , sceptisch als ze is, toch herkende)xxx

Natje said...

Ja ik wil ook!!! Leuk zo´n lezing !
Liefs Natje xxx

Martha said...

Dit is ook mooi om gewoon met vriendinnen te doen. Ieder neemt een bloem mee die je niet van elkaar ziet en om de beurt pakt iemand een bloem en vertelt wat er in haar opkomt. het gaat niet om goed of fout maar om wat het lezen van de bloem teweegbrengt bij je. Mooie ervaring in elk geval :-)en wat een lieve tekening weer van jouw hand